התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
א. במרווה אין חיוב תרו"מ, בגלל שזה רק תבלין שאיננו נאכל אלא נותן טעם (אמנם דעת הגר"מ אליהו זצ"ל שיש חיוב - אבל רוב הפוסקים מקילים לעניין תרו"מ) אבל בספק האם יש בו קדוש"ש נראה שאין צורך להחמיר שהרי בוודאי החיוב במרווה (אם חל חיוב) הוא רק מדרבנן.
2. על פי הנאמר בסעיף א' אין צורך לנאמר בסעיף ב'. וחבל להפסיד את המרווה.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום שבי דרום