התשובה
שלון וברכה
כלאי זרעים אסורים רק בארץ ישראל ולא בחו"ל לכן אין צורך בזריעה בחו"ל בהרחקות בין המינים .
כפסיקת הפסק הרמב"ם (הלכות כלאים פרק א הלכה א)
הזורע שני מיני זרעים כאחד בארץ ישראל לוקה שנאמר שדך לא תזרע כלאים.
וכן השולחן ערוך יורה דעה הלכות כלאי זרעים וכלאי בהמה סימן רצז סעיף א
הזורע שני מיני זרעים כאחד בארץ ישראל, לוקה, שנאמר: שדך לא תזרע כלאים (ויקרא יט, יט)
והתבאר בגמ' ובפוסקים שבחו"ל מותר לכתחילה כלאי זרעים .ראה טור יורה דעה הלכות כלאי הכרם וכלאי זרעים (סימן רצו)
'וכלאי זרעים בא"י אסור לזורען ולקיימן ה)ומותרין באכילה ובח"ל מותר לכתחלה לערבם ביחד ולזורעם '
אך איסור כלאי אילן דהיינו הרכבות אסורות בין בארץ ובין בחו"ל ולכן אין להרכיב עגבניה על החציל.
כפסיקת הרמב"ם (הלכות כלאים פרק א הלכה ה)
כלאי האילנות הרי הם בכלל מה שנאמר שדך לא תזרע כלאים, כיצד המרכיב אילן באילן כגון שהרכיב ייחור של תפוח באתרוג או אתרוג בתפוח הרי זה לוקה מן התורה בכל מקום בין בארץ בין בחוצה לארץ, וכן המרכיב ירק באילן או אילן בירק לוקה בכל מקום.
וכן בשולחן ערוך יורה דעה הלכות כלאי אילן סימן רצה סעיף א
כלאי האילנות, הרי הם בכלל מה שנאמר: שדך לא תזרע כלאים (ויקרא יט, יט) כיצד, המרכיב אילן באילן, כגון שהרכיב יחור של תפוח באתרוג או אתרוג בתפוח, ה"ז לוקה מן התורה בכל מקום, בין בארץ בין בח"ל. וכן המרכיב ירק באילן או אילן בירק, לוקה בכל מקום.