התשובה
בדבר שאלתך אודות אדם שהלין שכר האם נאמן על כשרות המאכלים. הנה נפסק בשו"ע יו"ד סי' קיט סעי' ז שאדם המפורסם בא' העבירות שבתורה (מלבד ע"ז, חלול שבת בפרהסיא, ושאינו מאמין בדברי רבותינו)נאמן בשאר איסורים. וכן פסק הרמב"ם (הלכות עדות פי"א ה"ז) שהחשוד כשר להעיד ששחיטתו כשרה, מכיוון שע"א נאמן באיסורים (עיין גר"א סי' קיט ס"ק א). על כן נראה שאין לפסול מי שחשוד בהלנת שכר והרי הוא ככל ע"א הנאמן באיסורים,
אולם מאידך ברור הדבר שמי שחשוד בהלנת שכר יש לתובעו בב"ד רבני למען ילך בדרך הישר והטוב, ולא יהא חוטא נשכר.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום גוש קטיף
אתר המכון: