התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
כידוע, בירושלמי נחלקו המפרשים האם דן לגבי ערלה או לא. עיין מהר"א פולדא וגר"א שם, שהסבירו בדיני ע"ז ולא ערלה. למפרשים פנ"מ ועוד שהסבירו בערלה לשיטתם מה שלא נאסר בע"ז לא נאסר בערלה, וא"כ גם בית לא נאסר, אבל ברור שיש כאן קושי גדול בהבנת הסוגיא. מכיוון ששאלה זו איננה למעשה ולא תהיה למעשה, על כן אינני כותב הלכה למעשה.
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון