התשובה
נראה לענ"ד שאין חשש בלציטין בשוקולד להחשיבו כקטנית:
א.הלציטין אינו ראוי למאכל אדם ואינו בכלל גזרת קטניות.
ב.הוא נעשה במיצוי יבש (אם כי יתכן שמיצו אותו בחלק מהתהליך בקיטור).
ג.הוא בטל ברוב.
ד.אין כאן ביטול איסור לכתחילה משלוש סיבות
1.אין חמור יותר מחלת חו"ל ודמאי.
2.ביטלוהו לפני פסח.
3.לא התכוונו לבטלו לנוהגים בו איסור.
מכל הנ"ל נראה שיש להתיר את הלציטין, גם לנוהגים איסור קטניות בפסח. וגם אלו הנוהגים איסור בשמן קטניות שמוצה ביבש, הלציטין קל יותר, משום שאינו מאכל אדם.
מיהו מאחר וישראל קדושים הם ומהדרין במצוות, ובפרט בחג הפסח, נראה לי שיש להודיע לציבור שהלציטין עשוי מלפתית (ריבס) וכל הנוהג להחמיר בו ידע להזהר ולהימנע מלאכולו. אך מעיקר הדין הלציטין כשר לפסח לכל ישראל.