התשובה
שמיעת המגילה צריכה להיות ברוב עם של כל מרכיבי הציבור ביחד,
כמסופר (מגילה ג ע"א): "דאמר רב יהודה אמר רב: כהנים
בעבודתן, ולוים בדוכנן וישראל במעמדן - כולן מבטלין עבודתן ובאין
לשמוע מקרא מגילה, תניא נמי הכי: כהנים בעבודתן, ולוים בדוכנן,
וישראל במעמדן - כולן מבטלין עבודתן ובאין לשמוע מקרא מגילה.
מכאן סמכו של בית רבי שמבטלין תלמוד תורה ובאין לשמוע מקרא
מגילה". ועיקר פרסום הנס הוא ברוב עם.
לכן אין הצדקה לפרישתן של נשים מהציבור רק כדי שאישה תקרא.
מה גם שאופנה זו לא נובע תמיד משיקולים טהורים