נעלי ספורט ביום כיפור

השאלה:

שלום לכת"ר.
האדמו"ר הרב שלמה זלמן אוירבך כותב בספרו "הליכות שלמה" עמ שסה שמותר לאדם (עפ"י השל"ה) ללכת בנעל נוחה שאיננה מעור, זאת מכיוון שאחד הטעמים לאיסור הינו שלא נלך ביום הכיפורים בעור של "חיה".
ההליכה בנעלי עור מסמלת את שליטת האדם בבריאה ובחי וביום הכיפורים מוצנע שלטונם של בני האדם שהינו זמני. אם כך מותר ללכת בנעלים שאינן מעור גם אם הם נוחות ואין צורך להחמיר ולילך בנעלים בעלות סוליה דקה ?
האמנם ?

התשובה

הרב יעקב אריאל |

ראשית לפי מיטב ידיעתי הגרשז"א לא כתב את ספר הליכות שלמה
אלא נכדיו עפ"י דבריו והנהגותיו.
שנית, הרעיון יפה אולם אין דורשים טעמא דקרא.
לעצם שאלתך עיין בספרי ח"ב סי' פא, שם הסקתי שמנעל הוא נעל
שנועלים אותה כל יום ומגינה על הרגל, בימיהם היתה מעור, בימינו
מנילון, מפלסטיק ודמוי עור. ועל כן נעל קלה כגון נעלי ספורט שהיום
רבים נוהגים כל יום אסורה.

toraland whatsapp