התשובה
שלום וברכת ד' עליך.
ראיתי בשאלתך התיחסות רצינית לשאלה רצינית, ואשתדל לענות כפי הבנתי הדלה בנושא.
הבעיה בלמוד הגמ' איננה מספר שעות הלימוד אלא יכולת התלמידים להתקשר ללמוד הגמ' כאשר אחד המרכיבים ביכולת זו היא יכולת ההעברה של המורה. יש מורה היודע להאהיב את החומר הנלמד ויש מורה שהלימוד אצלו משעמם.
כמו כן לדעתי כדאי ללמוד קודם התחלת הלימוד מהי חשיבות לימוד הגמ', שבכך אנו הופכים להיות חוליה בשלשלת מסירת התורה מדור לדור, ואין כאן רק ענין של סיפוק עצמי אלא ערך גדול כמעבירי התורה מדור לדור. לימוד זה יש לפתחו בהבנה ואם תהיה הכרה כזו הרי שהתלמידים יבינו שאין כאן משחקי ידע אלא עיסוק בדברי אלהים חיים.
בברכה נאמנה
יהודה הלוי עמיחי